Tröttheten övermannar mig

2009-03-02 @ 22:52:52

Ledig helg, ledig måndag. Sovit bort det mesta. Trevligt att träffa min farbror, som f ö varit snäll och skänkt mig ett trådlöst microsoft-tangentbord MED bokstäverna kvar på tangenterna!! Trådlös mus följde med- härligt att kunna skriva ordentligt igen! Söndagen tillbringades i sängen, ca 4 timmats tupplur under eftermiddagen, sen var det bäst kliva upp, var bjuden på middag på campingen-trevligt. Vaknade upp med huvudvärk, trots högst blygsam alkoholkonsumtion, gick iväg och tränade- kom tillbaka, morgonfikade, höll mig vaken ett tag.. för att återigen dyka ner under täcket. Läste lite... somnade... vaknade efter ca 3 ½ timme, fortfarande trött, men aningen hungrig. Sanslöst (det här börjar låta som en kos dagbok!). Efter maten har jag suttit här, kollat av mejlen och mejlat folk, börjar vara dags att ragga ansiktsmålningsjobb inför vår och sommar.. Och är fortfarande trött. VAD ÄR DET FÖR FEL?????????



Nu är det snart dags att krypa ner igen i mina sköna bomullssatinpåslakan- SÅ SKÖNT. Måste helt enkelt vara så att jag behöver sova, men jag har ju så förtvivlat mycket att göra hemma som jag ligger efter med sen länge. Har i alla fall bestämt mig för att åka ner till Stockholm  senare i vår för att hälsa på min farbror. Han har en fantastisk trädgård, med en massa växter som han interiktigt vet vad det är. Det är så rofyllt att åka till honom och jag ska bara ta det lugnt, inga måste, bara vad jag verkligen VILL göra. Ev en resa in till stan, till Hallwyllska palatset som har en utsällning jag vill gå på... det var nog allt, annars blir det trädgårsbesök, kanske Rosendahls och fjärilshuset på Haga. Det är nog det enda att göra när man är 35 fast känner sig som 90, trött på livet och den kropp man lever i trots träning 2 ggr/veckan samt ridning 1-2 ggr/veckan. Hur går man vidare?

Tillsvidare får jag sukta efter detta satinpåslakansset från IKEA:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: