Back in Town

2009-05-08 @ 18:05:37

Ja, då var man tillbaka efter ett dygn i Umeå. Ett bandage rikare men inte klokare för det. Att ta lokalbedövning är inte speciellt kul.. att dessutom ligga med 2 tryckmanschetter runt armen gör det inte roligare. Fruktansvärt plågsamt var det.
Läkare och sköterskor arbetade i över en timme med att försöka se någonting, men trots byte till mindre, men bräckligare kamera, en massa grävande och töjande och dragande, inställande av kameran etc, så gick det inte att se någonting. Tydligen har jag en extremt snäv handled, så det är nästan omöjligt att ens få in kameran, sen så har jag en massa "ärrvävnad" från inflammationer som svävar omkring därinne, ser ut som långa, vita alger som naturligtvis lägger sig framför linsen hela tiden. Fick se på skärmen, läkaren förklarade och förklarade, förstod inte alla termer, men svårt att se, det var det. Det var bara att hoppa över till en brits och vila i 2 timmar, fick kaffe, saft och rostade mackor- inte dumt. Med en påse piller i ena näven och den andra paketerad i vitt, fint bandage (men inte vitt så länge kan jag tänka), var det bara att gå därifrån med en lapp om återbesök 1 juni. Unrarvad nästa strategi blir? Öppna hela alltet och kolla?
Jag är i all fall jätteglad att det tas på allvar och att de vill fortsätta att undersöka, inte kul när man går till doktorn med onda fötter t ex och blir hänvisad till en psykolog (!!!)- japp, det är sant, har hänt mig!
Mitt möte med sjukvården efter olyckan har varit blandad- Lycksele var en skräckupplevelse, men Hand- och plastikgänget i Umeå har varit fantastiska! Allt från biträden, sköterskor och läkare till rehab med arbetsterapeuter och sjukgymnaster. Avdelningen jag låg på efter operationen likaså... Rehab här hemma har också funkat bra med arbetsterapueter pch sjukgymnaster som puffat på och sett till att jag tränar!

Nu är jag ia f tillbaka på jobbet, känns bra, har inte haft ont annat än om jag försöker använda handen, tabletterna ligger kvar i påsen, förutom den jag tog på resan hem igår. Får se hur det blir ikväll, för sova måste jag ju göra, jobbar i morgon.

Tack för alla hejarop, det uppskattas!!!!



Bild från

Kommentarer
    Postat av: Anna

    synda att dom inte hittade något konkret men det är ju bra att dom anstränger sig att leta vidare då. Krya på dig nu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: