Farbror Frost

2009-10-08 @ 09:21:59

Fortfarande lite vitt ute och lite kallare än igår. Gårdagens väder var inte roligt mot varken kropp eller byxben. Hellre lite kallar så man slipper slasket, men jag hoppas snön försvinner till helgen, jag måste göra höst här hemma och sen ska jag hjälpa pappa att dra upp båten. men visst är det härligt med det vita, man blir så mycket piggare!

 

Piggare blev jag också av att träffa en bra doktor. Efter 1½ v huvudvärk, blodsockersvängningar utan dess like, problem med motortik och balans och allmän förvirring, så ringde jag sjukan.

Läkaren (Elisabet) tog sig verkligen tid, var där en timme lite drygt. Annars hinner man ju knappt sätta sig så är de klar. Som jag trodde hade huvudvärken att antagligen att göra med nacken. Jag är väldigt stel och spänd i nacke och axlar, men även övriga kroppen gör ont. Fibromyalgi helt enkelt, vilket jag misstänkt tidigare. Finns inte så mycket att göra och det är ingen diagnos., men OJ så skönt att inte känna sig misstänkliggjord, började tro jag är sinnesjuk efter andra läkarbesök sdom tycker jag ska se psykolog för mina onda fötter (!!), inte stressa, etc. Visst spelar stress in, men så här har det ju varit i 15-20 år.

Hon misstänkte även magnesiumbrist och b-vitaminerna kollades också (har B12-brist p g a sjukdom). Igår kom provsvaren; magnesiumvärdet bra, men brist på B12 och folsyra. Så nu blir det till att knapra en massa olika tabletter, inkl magensium, som inte är farligt att ta. Sen nya prover om 4 veckor och då får vi se om jag måste ta B12-sprutor. Men hon trodde att jag i vilket fall som skulle märka skillnad efter ett tag, mindra trött, mindre domningar och må allmänt bättre. Redan efter att ha träffat henne lättade det tycker jag, antagligen p g a att jag gått så länge utan att jag kännt att man brytt sig och när det inte tas på allvar tär det på en. Så, ett stort tack till henne, synd att hon inte blir kvar.

Träffade K på affären, som har liknande problem, nu hoppas jag att det ordnar sig för dig med!!!

 

Nu är det nog dags att börja förbereda för en ny dag på jobbet, ska beställa en massa lampor!

Take it Easy! (Mika är bra!)

 

 

Bild: Privat

 

Kommentarer
    Postat av: Anna

    Skönt att få det där utrett då... B12 är inte att leka med... hoppas det blir bättre nu.

    Postat av: Anna W

    Tja maggan och tack för kommentaren. Utsiktstornet i Tåsjön har jag inte hittat, antingen så har de tagit bort det eller så är jag blind. Grejen är ju att det skulle behövas ett torn där när det är så mycket hus ivägen :)

    Krya på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: