På tredje dagen återuppstånden..

2010-08-02 @ 00:09:41

..från Fäviken. Fast det blev ju egentligen 4.

Helgen har varit fylld av regn, blåst, åska, sol, barn, mobilhaveri, tältuppsättning.. och en massa till.

Synd att vädret ska trilskas så, nu har jag mer eller mindre förbrukat ett partytält igen, skulle verkligen behöva ett bättre (men ack så mycket dyrare tält). Jag hade hoppats på lite bättre väder, nu när de flyttat tillbaka till ursprungliga helgen.

Östersund gick ju rätt bra, även om jag kom senare än planerat. Hittade det mest nödvändiga samt en födelsdagspresent åt L. Tyvärr finns inte Subway kvar, testade det nya stället som har ett namn omöjligt att komma ihåg. Blev fel hela vägen, även om mackan var rätt ok ändå. Var inställd på en viss macka samt cookie med macadamianötter, men därav blev intet.

 

Väl i Fäviken hann jag få upp båda tälten innan regn- och åskskurarna, satt i förtältet med ett glas vin, lite god ost och en baguette när det brakade loss, och NJÖT!!!! Tyvärr gillade nog inte min mobil blötvädret, trots att den låg torrt till. På morgonen var skärmen jättemörk, för att bli helt svart. Dock frös jag inte för en gångs skull, hade ordentligt med kläder + mössa, och trots åskan var det rätt varmt i luften på natten.

Ny mobil fick jag lov  att "nödköpa" på ICA Järpen för 299 kr på fredag kväll, får se vad som händer med den gamla, om den vaknar till liv, annars får jag nog titta på en ny, för Nokian jag köpt verkar inte vara den mest stabila!

Fredag morgon började med en tältbyggande insats, gick förbi några herrar som kämpade med att på upp ett partytält av den enklare modellen, men 3x6 m. Så jag erbjöd en hjälpande hand, vilket resulterade i ett ott mål mat på kvällen.

 

Som vanligt träffade jag en massa trevliga, hjälpsamma, roliga människor under helgen, en del nya och en del gamla bekanta. Som vanligt var lördag bäst, fredag näst bäst och söndag minst bra. Lördagen var låååång, målade nonstop mellan 10-18, inga raster, ingen mat, inget toabesök, knappt något att dricka (förmycket sånt leder obönhörligen till toabesök man inte har tid med!). Mellan 5-20 barn i kö nästan hela dagen! Roligt men liiite jobbigt för kroppen, önskar det funnits en massör på mässan.. det gör jag varje år.

 

I år hade Agria gratis ansiktsmålning, lite tråkigt för min del, men tror inte jag missade så mycket på det, mer att barnen kom till mig och gärna hade målat sig igen... Helgen resulterade i stel nacken, nötter och sånt från Eneboga nötter, lite fickpengar till Stockholm och ett klipp på youtube. Jag, och några barn, flashar förbi lite snabbt.

Nu väntar sängen och imorgon blir det till att ta itu med packningen samt lite särning här hemma innan L kommer!

 

Dåligt med bilder, då kameran är mobilen som la av, har tagit med nya telefonen, får se vad det blev för något, jag har inte så storsa förhoppningar direkt!

 

Natti natti!

 

Bild: privat

Psst! Har ni sett vad mysigt det börjat bli på kvällarna, nu kan man börja tända ljus igen, synd bara att det inte är vamt så man kan sitta ute och mysa! Får nog köpa infravärme *s*

 

Kommentarer
    Postat av: Monika Bjurman

    Hej Maggan! Skulle du kunna skicka mig Lelles epostadress? Hade varit kul att höra av honom även om vi inte träffats på väldigt många år sen nu. Insåg för någon dag sen att vår dotter Irma inte ens var född när jag träffade någon av er sist... och snart fyller hon 4. Om ni har vägarna om Göteborg någon gång hade det varit trevligt med besök. :-)



    kram

    //Monika

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Jämarns, låter som en topp helg minus telefon och subway då, men annars ok :-) Sväng gärna förbi när du har tid å ork efter stockholmsturen! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: