Fyllesjuk krabba med slagsida...

2010-12-22 @ 17:53:49

Ja, så har min senaste dagars gång sett ut som... Fick huvudvärk (migrän) i torsdags som sen blev vinglig gång, lite sned kropp och enorm trötthet..

Skulle först bara vila några timmar på akutavdelningen här i Dorotea, men den blev jag kvar över natten... Fredag så var jag på gång till jobbet, men sköterskorna tyckte inte jag skulle fara förrän läkarern kollat hur konstigt jag gick. Han var lite stressad på morgonen, så jag fick vänta tills senare under dagen, då ronden gick.

Lite tester av reflexer m m och sen bar det av till Lycksele, mer undersökningar, CT (som inte visade något) och inskrivning vid Strokeenheten.... Jourläkaren tyckte jag skulle hem söndag, men återigen var det sköterskor som tyckte annat, så först idag, onsdag, har jag just kommit hem.

Man har tagit mer prover, som skickats till Stockhom, jag har gjort magnetröntgen som inte visade något det heller. Nu väntar vi på provsvar, men jag tror inte det kommer att visa något, jag är ju expert på att samla på mig diffusa saker.

 

Är glad att man tog det på allvar, bl a så undersökte en läkare mig i nästan 1 timme, man har tagit prover och jag har fått vila och ta det lugnt (även om det bitvis varit stökigt på rummet, då jag låg i övervakningsrummet och man väcks för koll, eller nya patienter kommer mitt i natten).

Däremot så känns jag lite utlämnad nu, hemskickad utan att veta vad som händer, forfarande lite svag i höger sida, går konsigt, är yr, trött och illamående. Ingen stroke och det var ju bra MEN VAD ÄR DET DÅ?

Fick nästan tjata mig till en sjukskrivning... sjukgymnasten ville jag skulle använda rullator på sjukhuset så jag inte gick och föll i korridoren, doktorn ville skicka hem mig till jobb. Får det inte riktigt att gå ihop, jag kan ju inte gå riktigt, inte vara uppe så länge, är vinglig och lite svag på höger sida och vet inte vad det beror på.

 

Nu hoppas jag att sjukgymnasten (som höll koll på mig när jag fick ont i skallen) kan hjälpa med lite rehab och koller. Sen måste jag försöka hitta en läkare också som kan göra efterkontroll.

Jag hoppa att min högerhand ska sluta knyta sig, jag ska kunna gå rakt och att mina kramper slutar. Har aldrig haft kramp i armen förr, men nu verkar det vara på gång. Alla mina reflexer var tydligen väldigt tydliga och lättretade, eller vad man ska säga. Dock är högersidans reflexer direkt obehagliga, går som en stöt genom kroppen, känns som nerverna dras ihop. Lite krampaktigt m a o. tyvärr kände jag av lite sånt i vänsterbenet på vägen hem- inte bra. Jag undrar hur länge det kommer att sitta i och om det kanske kommer att bli värre? Verkar ju lite lurt.

Glad och tacksam är jag i alla fall över det omhändertagande jag fått både här och i Lycksele! I Lycksele bakade vi t o m pepparkakor i söndags! Det var glögg, kaffe, mandariner, pepparkakor, punschrullar och julmusik- jättehärligt!

 

Rummet jag hade sista dagarna. Bild: Privat

 

Kommentarer
    Postat av: Jenny Roos

    Men du vad det händer saker med dig tjejen! Hoppas att du trots allt får lite fin jul med föräldrarna !

    Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: