Bästa Butiken- guldkorn att spana efter

2010-02-04 @ 15:42:49

Sitter och klurar på lite olika butiker man varit på och som känts annorlunda; små, mysiga, välsorterade, egna... Boklådor, inredning, pysselaffärer, blomsterhandlare, klädaffärer, cafeér, restauranger..

Det finns alldeles för mycket mainstream där ute. Även på nätet känns det mesta likadant.
Jag saknar det lite mer udda i tillvaron, mysiga små ställen att slinka in på. Har du tips? För gärna detta vidare, så kan jag sammanställa en liten lista med tips på ställen.
Här kommer första tipsen:

Årebygdens Bok- och pappershandel, Strandvägen 6, Järpen.
I Järpen finns det en väldigt mysig och välsorterad bokhandel, de har även lite pysselgrejor pch pappershandelsvaror. Fantastisk mysig liten butik med mycket att titta på. Ligger lite oväntat efter gatan mellan Årevägen och vägen mot Kall. Där finns fler små butiker som jag inte hunnit utforska än. 

♥  Bokhandeln Karamellen, Bredgårdsgatan 2, Strömsund.
I Strömsund så finns det även där en trevlig bokhandel som har stort sortiment på böcker, många med inriktning mot lokala saker och böcker som t ex "Hästmannen". De har även en stort och bra sortiment av tidningar, i julas köpte jag min efterlängtade engelska tidning "Good Homes".

♥ Yvonnes Hemtextil, Storgatan 7, Strömsund.
I Ström finns, än så länge, även en trevlig tygaffär med ett otroligt sortiment. Tyvärr så verkar den vara på väg att avvecklas :(.

Ja, vad har ni för godbitar som ni vill dela med er av?



Kommentarer
    Postat av: Sockenvägens Söta

    Fy för migrän!!! Hoppas pillret hjälpte :-/ Måste vara döden att stå i butik å vara trevlig när man har attack av migrän...

    Och den där butiken i ström bara måste jag besöka nästa gång, alltså bokbutiken. Själv så gillar jag antikvariat, vart jag än reser i världen brukar jag leta reda på ett och strosa en stund. Antikbutiker kan var skoj också, men ibland är de bara skit, liksom ett litet lotteri vad man får där :-)Ha dt gott å en trevlig helg! KRAM

    Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

    Gillar du hästar? - Isåfall har jag nog bloggen för dig!

    Min blogg är Sveriges tredje största hästblogg! Och har läsare ifrån många olika länder.

    Kika gärna in och kolla om du gillar den!



    PS. Just nu lottar jag ut ett dyrt smyckes-kit från självaste Tiffany & Co. i bloggen. Så var gärna med och tävla!

    Postat av: Sockenvägens Söta

    Aha, dete var du, ibland är Blogg.se mysko som bara den. Prickar gärna in just din födelsedag, vore fin tajming :-) Och bättre alla hjärtans present kan man ju inte få!!! Passar p åatt gratta dig redan nu så här i förskott då det är lite mycket just nu å jag säkert annars glömmer ,-) KRAM!

    Postat av: Sockenvägens Söta

    Åh, miljoners tack för presenterna hälsar min lilla björn och prickigkorv :-) Fast mamma tycker du skulle tittat in å druckit kaffe också! Kram

    Postat av: Sockenvägens Söta

    Så det var din mamma som gjort tröjan, trodde det var du! Jätte fin är den! Och ännu har vi inga speciella planer för helgen så det är bara att titta förbi, söndagar är vi dock i svanabyn på eftermiddagen å tigger till oss mat allt som oftast skratt Nu ska jag ta hand om min prickigkorv som är rastlös å vill roas ;-P Kram!

    Postat av: Sockenvägens Söta

    Det låter bra det :-) Ses på lördag!

    Postat av: Sockenvägens Söta

    Glad Påsk till dig med! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: