Sommarväder!

2010-01-09 @ 11:37:31

Tjohoooo.. bara -8,5 grader, känns ju väldigt skönt efter -35 i flera dagar.

Igår startade inte bilen när jag skulle till Svanabyn, hade satt motorvärmaren på klockan, som inte orkade i kylan, som tur var kunde jag låna bil från jobbet. Kallt i Svanabyn, -35 ute, +8 på lagret och inte jättevarmt i butiken heller. Väl hemma igen så var det dags att åka till stallet och natta hästarna.. bilen ville inte då heller, tur att det finns folk i Avaträsk som kan hjälpa till! TACK G och P! Nu är det bara att hoppas att bilen startar idag, nu är det inte så kallt och jag har värmen på.. Det är bara att hålla tummarna!

Känn verkligen som att man vaknar till efter kylan, dags att tvätta, fixa lite här hemma och kanske åka förbi och hälsa på lite folk. Bruna bönor hos mamma, lite portvin ikväll här hemma efter nattningen- känns som ett bra upplägg av dagen.

Jag är så otroligt peppad inför Irlandsresan nu, att ha något att se fram emot och spara till. Måste kolla hur folk är hemma i sommar, så man inte åker dit när alla är borta. De har haft kallt och snöigt sen innan jul, ska bli roligt att höra hur alla upplevde det.

Nu är det dags att gå till tvättstugan, sen ska jag beställa lite byxor och ylletröjor, om bara sidorna fungerar hyfsat.

 

Sommarminnen......

 

Kommentarer
    Postat av: Anonym

    Hej! Ja du de hoppas jag också, men man kan aldrig vara riktig säker på den saken. Men nu blir nog allt mycket bättre då jag börjar rida igen :D



    Jo klart ja ska börja att rida, pratade ju med anne-britt så hoppas hon kommer ihåg :P Men ja åk ut ve dig nästa torsdag så få man se vad som händer :p



    Jo jag hoppas också att dmo hittar en ny häst snart, vore som spännande. Är ju alltid skoj med nya hästar :)

    Jo föresten hästen som jag rider, är Valentino från lappmarksryttarna

    Postat av: SofiH

    åh, va bra att jag inte är ensam om det då :-)

    tack för din kommentar.



    Har du häst på klubben? Måste har missat det i så fall, men nu vart det ju förstås ruskigt längesen jag var dit.. Lär ju ha hänt en hel del sen dess :-)

    Postat av: SofiH

    fast nu när jag tittar på bilden så ser det ju inte alls ut som på klubben.



    jaja, nog med svammel från min sida nu.

    Hoppas allt är gott och att ni har lika milt väder som vi har här i Jämtland!

    Postat av: Sockenvägens Söta

    Tack själv!!!! Var så kul att se/låna dina stämplar, för att inte tala om att få surra lite :-) Kanontrevligt! Du, jag tänker vara så fräck att be dig om du sere detta innan måndag - lägga undan (förutsatt att de ens finns kvar på agas) ett vitt påskägg som liksom är "knäckt" eller har knäckta kanter. Det fanns iaf i fjol till påsk, och ska ni nu sälja bort allt så kanske ni hittar några sådana i gömmorna när ni rensar/ställer fram? Gör du det så vill jag såååååå GÄRNA köpa ett när jag kikar in på måndag :-)

    Postat av: Elske

    Hej M!

    Kunde inte hitta din mailaddressen (igen), därför nu på din blogg en liten kommentar. Vi har en blogg också nu och ska flytta härifrån den 29 januari. Vi ses innan!

    :-)

    Postat av: Jeanette

    Vilken söt häst!



    Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att gratis få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!



    Ha en fortsatt härlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: