Hurvigt!

2010-07-25 @ 18:13:00

Typiskt semesterväder.. eller hur? Regnigt och kallt efter allt det fina väder som varit. Hoppas det blir bra till helgen, då är det Fäviken Game Fair, det får man inte missa. Tänkte åka tidigt torsdag morgon för en sväng i Östersund. Normalt sett så "genar" jag över Laxsjö, men om allt går som det ska så blir det lite shopping, bl a vit ansiktsmålningsfärg. Macka på Subway och lite koll i affärer, sen åker jag upp mot Järpen, riggar tält etc, tar en öl eller ett glas vin och NJUTER. Där är paradiset för mig (ett av dem i a f), trots mycket folk och att jag faktiskt ska jobba. Hoppas jag hinner titta på lite ridgrejor och sånt.

 

Jag har hämtat lite grejor i min mormors gamla hus, vi försöker tömma det så smått. Tyvärr så är vi många om sakerna, så det är inte alltid man "får" det man vill ha. Har några minnessaker som känns bra att spara, vi får se vad det blir mer, om något är över när alla kollat igenom huset. Mycket ska slängas, och det är ett stort hus med ladugård. Hittade 3 kattungar på ladugårdsvinden när jag var där, hoppas mamman vågar sig tillbaka. Så trist att folk inte håller efter sina katter, kastrerar/steriliserar, vaccinerar etc. Sommarkatter är en ytterst grym företeelse och alla kattungar som dessutom kommer till världen under sommaren gör det inte bättre. Katt skaffar man för att ha kvar och tänkte man inte ge sig in på uppfödning så ser man till att det inte blir kattungar. Olyckor kan hända, men dem lär man sig av.

Jag fattar inte hur folk är funtade som missköter sina djur. Såg en video på nyheterna med några killar som skickade iväg en åsna i en fallskärm ut över havet. Stranden var full med folk, men ingen gjorde något. HUR FAN SER MAN UT INNANFÖR PANNBENET NÄR MAN GÖR NÅGOT SÅDANT???? Bind ihop händer och fötter på dem och skicka dem ut över havet så får de se hur kul det är..... Tyvärr så bådar det inte gott inför framtiden när barn är grymma mot djur. Statistiken talar emot dem. Nu var det här inga barn, men man undrar ju vad de pysslat med i yngre dar. Sänt här får mig verkligen att bli upprörd och ledsen.

 

Idag har jag varit på auktion i Svanabyn, mycket folk trots vädret, men det var ju som tur inomhus. En tur på Agas livs efter lite fika på FH och sen hem igen.. Mår lite halvkasst sen går, vette fanken vad det är, men det är ju rötmånad just nu. Coca cola och sängen blir det nog för min del.. fast jag hade iofs tänkt se Matador på TV4 Guld, får se hur det blir med det.

Tror det få bli en liten smörgås till att börja med.. och en lässtund i sängen, sen får jag se.

 

St. Stephens Green, Dublin. Bild: Dalle

 

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    F-N visste att jag missade nått, det var ju auktion idag. Så går det då man häckar i stugan... skyller på stugvistelse också när det gäller blommorna, men håller nu på med intensiv återuppväckande, tror ev att det finns hopp om pellisarna än... Är nu hemma i ett par dagar så kom JÄTTE gärna förbi innan fäviken om du har tid!!! Annars får du ha det toppen där så hörs vi då du kommer därifrån! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: