Remo & Benji

2010-07-25 @ 18:43:39

Tog mig äntligen i kragen och gick förbi Remo & Benji som ligger i Gallerian här i Dorotea. Har inte haft ärende dit, då det ju är en barnaffär, men har passerat några gånger och tyckt det sett så proffsigt ut utifrån. Många av sakerna verkar komma från Kids Concept, som har mycket roligt i sitt sortiment.

 

Bild: Kids Concept

 

JISSES vilken butik! Ni barnfamiljer har ju en liten guldgruva på nära håll och butiken platsar absolut in i min kategori "Bästa Butiken"! Välfylld, välordnad och välsorterad för att sammanfatta det. Mumintröjor, inredningsdetaljer, skålar, roliga kläder, smycken m m. Samt lite jackor och skjortor för bilintresserade. Skulle kunna tänka mig en skjorta, då det ju är lite 50-talsstuk på dem, men vilket märke jag skulle välja vet jag inte. Kanske Ford, då jag tycker att Thunderbirds är coola bilar. Som en serietidningsbil från Ankeborg eller något den "Ensamma Farbrorn" skulle ha kört, om han hade haft bil. Jag måste helt klart gå tillbaka och handla efter Fäviken. Jättetuffa inredningsgrejor och en störtkruka som slår det mesta, i form  av en nyckelpiga!

Missa alltså inte denna butik, man kan gå länge och kolla, för man hittar nya saker ju mer man tittar.

Bild: flickr

 

Nu ska ju jag iväg till Östersund, har någon tips på butiker jag inte får missa där? Är inte så bra på Östersund, men blev rätt impas sist jag passerade över hur fräscht det blivit i city! Här satsas verkligen på ett levande centrum. Det enda som inte imponerade på mig var torget med sina pissgula stenar och delikatessbutiken jag äntligen vågade mig in på.. ingen hit. Men att det finns Bishops Arms är ett stort plus, även om jag tyvärr inte kan gå dit denna gång.

En sväng förbi bokaffären i Strömsund får det nog bli i alla fall, för det tidningssortiment som finns där går inte av för hackor, se tidigare inlägg i denna kategori.

Så, TIPSA MIG innan torsdag!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: