Midsommar vid kusten

2010-06-26 @ 21:49:40

Ja, då har man landat i Umeå och tillbringat 2 dagar här. Otroligt nog hade en del affärer öppet på midsommar, gick en sväng på Åhléns, åt på McDonalda (ostburgare och kycklingvingar, ungefär det enda som går att äta på det stället), en sväng på Pressbyrån, en mycket trevlig svensk gammal instiutition (ursprung sen 1899! Läs mer här).

Hyfsat väder med lite sol, en del blåst och lite mjukglass (blåbär/vanilj med minimaränger!), en liten konstsväng och en tur längs strandpromenaden till småbåtshamnen.

Konstverk vid kajen i UMEÅ. Bild privat

Har inte hittat  något tält än till ansiktsmålningen, men imorgon bär det av till Rusta, och hittar jag inget där blir det ett dyrare tält från Coop.. fast jag är lite sugen på ett depåtält för 1700 kr. Tyvärr så tar det minst ett år eller kanske två innan jag tjänat in de, om jag inte tar ut något alls för färg, resor etc i övrigt. Trist att hobbyn inte kan ge mer, för jag skulle gärna hålla på mer. Om jag bodde vid en storstad skulle det kanske fungera bättre.

 

Idag lördag har Lelle övningskört, via Yttertavle till Bygdeå och via Ratan och Bullmark tillbaka. Jag älskar havet och hann ju se lite grann av det, nästa gång stannar vi till! En av mina favoritplatser, förutom havet i Irland, är havsbadet utanför Härnösand. Åkte ut dit en senhöst när Lelle jobbade i Härnösand. Solen sken och det blåste som bara den, men det var så Otroligt VACKERT, jag längtar dit varje höst. Skulle gärna hyra en suga där en höst, oavsett väder, för att bara ta det lugnt, läsa böcker, måla i akvarell, lägga patiens, sova och njuta av livet, Någon dag ska jag leta reda på en stuga att hyra!

Ratan. Bild privat

Imorgon bir det rusta, media markt, öb och ev coop, vi får se. Sen bär det av för sista veckorna av arbete innan semestern. 5 veckor i år, ska bli såååå skönt!

 

Dags för lite mer surfning..... ha en fortsatt trevlig helg!

 

Lussekatten bland violer. Bild privat

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Du verkar ha haft det wunderbar i staden, å som du kanske märkte så hade vi åkt till stugan å missade dig innan du åkte :-/ Å nu sen väl hemma är vi mega däckade, först jag och sedan lillebror, men vad är det man säger, efter regn kommer sol... Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: