I'm a sucker for...

2010-09-16 @ 21:05:04

..reflexer! Eller egentligen allt glittrigt och blankt, lackigt, UV-känsligt, Glow-in-Darkigt. Jag kanske är en skata egentligen? Allt är guld som glimmar... (fast jag föredrar silver och glitter).

NU är det dags att plocka fram och se över reflexer och reflexvästar, för du vet väl att reflexer är en färskvara? Reflexvästar i all ära, men inget slår en dingelreflex eller ett reflexband på benet! Reflexvästar syns t o m halvkasst om du går där det finns gatubelysning.

Sen får man ju inte glömma bort att reflexer är bra när det är dåligt väder, skymmer etc, inte bara när det är becksvart ute. Glöm inte heller bort barnvagn, hund, häst etc, det finns mycket att välja på.

Jag har provat lite olika reflexer och västar, har hittat bra självhäftande reflexer som jag t o m tvättat i maskin och de sitter kvar. De har dessutom hållit rätt bra och lyser bra efter flera tvättar.

Av dingelreflexer så finns det vanliga brickor, "3-d"brickor och glimmisar. Glimmisarna finn ju i en massa roliga färeger och former, men gemensamt för dem är att kulkedjan inte funkar så bra utan lossnar och konstiga former innebär att man fastnar överallt med dem.

Dingelreflexer har en himla förmåga att trassla in sig i nycklar och annat man jan ha i fickan. Varför finns inte någon reflex på "rullband", precis som man har måttband? Eller det kanske finns, men jag har inte hittat någon.

 

Reflexvästar varierar oerhört, och i takt med att man tvättar dem tappar de sin effekt. Jag gillar en orange som jag köpt på ÖB, den lyser upp bra både med färg och reflex. Sen finns förstås en uppsjö med varselkläder som är bra. Önskar att fler använde reflexer i passpoalerna i t ex gympabyxor, invävd i tyg etc.

Och glöm inte, bara för att du har reflexer på dig, kan du inte anta att du syns, så ta det försiktigt, själv har jag även investerat i en pannlampa! Kolla upp batterier i ficklampor, se till att ha värmeljus och tändare/tändstickor, i fall höststormarna blir svåra.

 

 

Jag har gogglat runt lite i jakt på bra reflexer och man stöter på rätt många barnsidor, så här kommer ett axplock med saker från sidor jag hittat- reflexer eller inte..

 

Apa dig  Cosysack

Eld i baken Glassdroppsskydd

Första hjälpen till barnvagnen

Lyxig guldnapp!

 

Grön katt.. ser ut som katten i DR Snuggles tycker jag (cosmokatten?)

 

Pyssla med Gruffalon

 

 

Kalle Kryp. knäskydd med gummiprickar

 

 

Lidodido- lock till barnmatsburkar

 

 

Den här mössan vill jag ha!!!

 

 

Mjuk och skön sittdyna till barnvagnen

 

 

Söt barnskallra

 

 

Snugglefant :)

 

 

Strollerpals, att dekorera barnvagnen med

 

 

Smart bordstablett.

 

Alla produkter från Addstroller /4P kolla på hemsidan för återförsäljare. De har även reflextejp för barnvagnar (tänker jag i alla fall hålla ögonen öppna efter, kan man nog använda till lite allt möjligt).

 


 

 

mössa med reflex  roliga västar med reflex

Reflexerna från Minimorf, de har mer att välja på!

 


 

 

Fin julgranskula Halkskydd

 

Grytunderlägg

Julkrubba allt-i-ett!

 

Dessa saker kommer från Pluto, de har ett väldigt brett sortiment med mycket roligt, dit återkommer jag garanterat för lite med djupdykning.

 

 

Enjoy!!

 

 

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Jämarns så du tipselitipsar, fanns en del gobitar där :-) Nu är jaktande över tills i okt då vi drar i gång igen, en date innan dess borde vi hinna :-D Trevlig helg!

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Visst tusan är det så, är man pank så hittar man ALLTID massa fynd! Måste vara någon naturlag av nått slag...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: