Stallet istället..

2010-09-09 @ 21:34:23

..för att åka hem och slappa efter jobbet (för någon vidares nytta brukar jag aldrig få gjord).

Rolig och peppigt att se andra rida! Denna termin blir det tyvärr inte A-B som håller lektionen jag rider på men jag får tillbaka min "gamla" ridlärare K!! Först kändes tanken på att rida på söndagar inte helt positiv, men ju mer jag tänker på det, desto bättre känns det:

Jag kommer inte att behöva stressa ut efter jobbet, hungrig och trött, jag kommer att ha veckokvällarna fria till annat om jag vill.

Jag kan börja träna på sjukgymnastiken om morgnarna innan jobbet utan att få jättelånga dagar.

Vi kan rida ut när det är ljust och planera dubbelpass om vi vill och jag kommer inte hem sent på kvällen.

I stort sett bara bra saker m a o. Visst kommer jag att missa någon lektion om jag åker bort en helg jag är ledig, men sånt händer ju annars också och vi kommer säkert att ha längre lektioner någon söndag och ingen lektion helgen efter. Vi är bara 2 elever vilket gör flexibiliteten större. Allt löste sig till det bästa i slutändan, nu jäklar ska det ridas, för K kommer inte atta låta oss slappa! I och med det så är cirkeln sluten, jag är tillbaka med min första ridlärare här på DRK, det ska bli riktigt kul.

 

På lördag mjukstartar jag med en uteritt efter jobbet, blir bra början på det hela. Tanken var att vi skulle fortsätta rida ut när hästarna kom tillbaka från sommarbetet, men jag blev sjuk, så lördag får bli en test om det funkar.

 

Bild: Bengt K

 

Idag har det varit hyfsat lugnt på jobbet och jag har hunnit skylta om ett fönster till, nu är det bara ett kvar. Temat blev "Monochrome und Minimal... Polychrome und Ganz Total". Blev helt ok. Temat som knyter ihop alla fönster är höst och rönnbär. Tänk att få gå en skyltningskurs, det vore så himla roligt. Däremot har jag anmält mig till en paketinslagningskurs i Åsele, hoppas den blir av.

Sen har jag även anmält mig till en univeristetskurs på distans; "Att tillgängliggöra kulturarv", instutitionen för Museologi. Ska bli intressant att se vad det är.

 

Nu ska jag koncentrera mig lite mer på sista avsnittet av "Whitechapel".

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: