Sakta men säkert..

2011-01-07 @ 17:43:34

...går det framåt. Har bra och mindre bra dagar, då det är mer snurrigt och vingligt. Sjukskriven denna vecka med, sen börjar jag jobba 25% 1 vecka, 50% en vecka och sen full tid. Vet fortfarande inte vad det är, väntar på några provsvar till, men skulle tro att man aldrig kommer fram till något. Lite till ska vi väl försöka jaga svar, bara man hittar någon som vill fortsätta utreda.

Vila och sjukgymnastik är det som gäller just nu, men har ingen sjukgymnastik inplanerad än, då det är svårt veta exakt hur det ska tränas. Istället har jag varit lite i stallet när jag orkar, vilket sjukgymnasten gör tummen upp för.

Tyvärr har jag haft några vingligare dagar och blir trött fort, så nu var det förra helgen jag var dit senast. Får se i helgen om jag kommer mig iväg en sväng.

 

Veckan har varit rätt lugn, skönt att kunna vila när man behöver. Nyår var en trevlig tillställning med syrran, hennes man och dottern Tilda (som var snäll och hjälpte till i stallet) samt kompisar till syrrans familj. Hummer, oxfilé, bubbel och ett jäkla fyrverkeri! Inte illa alls. Fyrverkerierna var faktiskt riktigt pampiga och man ser även fyrverkerier från hus runt sjön. Några UFO-ballonger seglade fint förbi också, de är så stillsamma och vackra när de svävar mot natthimlen.

 

I stallet hann vi med lite löshoppning av Matilda och Tellus, jätteroligt, då de hoppade cavalettin alldeles av sig själva. Tilda hade med sig kameran, ska lägga upp fler bilder när jag har bättre uppkoppling.

Så skönt att vara i stallet och hästarna tar det så försiktigt när man går med dem.

 

Måndag och tisdag var läkar- och tandläkarbesök, ett nödvändigt ont. Veronica Mars har jag hunnit se klart under jul- och nyårshelgen, tidningar har lästs, hästar och sadlar diskuterats.. men lite rastlös blir man allt,när man är van att jobba heltid. Fick ett ryck att jag skulle sy ett fodral till min laptop, blev över förväntan.

Tyg hade jag fixat och precis klippt till när pappas kusin Inger kom förbi. hon hade en massa skinnspill som jag kunde komma och kolla om det passade. Sagt och gjort, vi åkte iväg och jag hittade jättefint ljusbrunt, mjukt läder och fick låna en stjärnnål och speciell tråd.

Väl hemma blev det ordentligt pysslande, det visade sig att jag kunde sy det mesta på maskin, då mamma hade stjärnnålar till symaskinen. Det var bara knappen som behövde handsys. Nu har min dator ett riktigt lyxfodral i läder med snyggt, lurvigt foder i svart,laddaren fick ett svartlurvigt fodral. Blev riktigt bra om jag får säga det själv.. bild kommer.

 

Ja, det var väl vad jag roat mig med, nu ska jag äta och sen skriva lite brev till Irland (handskrivna!)..

 

 

 

Kommentarer
    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Du vann ett av hudkiten! Så vid tillfälle får du komma förbi och/eller så droppar jag det hos dig! Kram kram

    Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

    Klart det ska vara ett e, man ska itne trycka brädor å torka spya samtidigt bevisligen asg Å kom du när vi är krya å hämta kitet å drick lite kaffe med mig! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: